Online Positionering

Een goede social media strategie wordt gebouwd op een scherpe positionering. Veel bedrijven zijn actief op social media, maar hebben geen idee welke doelen ze nastreven. Daarom het vastleggen van je doelen een vast onderdeel van de postionerings-fase en de strategische social media doktersaanpak. In strategische sessies bekijken we welke plek je bedrijf online kan innemen.

We gaan aan de slag met de volgende uitdagingen:

  • Wie zijn je doelgroepen en waar zitten zij online?
  • Welke (bedrijfs-, organisatie- en online) doelen heb je gesteld?
  • Weet je wat je concullega's doen?
  • Welke zoekwoorden gebruiken je doelgroepen?
  • Welke kanaalkeuze ga je maken?

De positionering gaat je helpen bij het maken van top content gericht op goed gedefinieerde doelgroepen. Ook voor social advertising val je terug op deze solide basis. Wil je resultaat op social media? Waar wacht je dan nog op? Dus waar wacht je nog op? klik op die knop hieronder!

Doe mij een online positionering

Doelen Stellen

Om tot een solide content strategie te komen is het stellen van heldere en meetbare doelen een voorwaarde. Pas als je naar duidelijke doelen toewerkt kun je beoordelen of je social media strategie werkt. Je legt je doelen samen met de social media dokters vast tijdens de positionerings-fase. Alles wat je daarna op social media gaat doen, ondersteunt een doel. Zo werken we aan topresultaten met strategische social media content.

Mogelijke doelen:

  • Meer naamsbekendheid
  • Het laten groeien van je online community
  • Meer bezoekers op je website
  • Meer leads in je CRM systeem
  • Meer sales

En zo zijn er nog veel meer concrete bedrijfs-, online- en social media doelen waar we aan kunnen werken. Ben je ook overtuigd dat je een duidelijke doelstelling nodig hebt om resultaat te boeken? Informeer dan naar de mogelijkheden.

Help mij met het stellen van doelen

Doelgroepen definiëren

Doelgroepen definiëren

Mensen krijgen dagelijks veel te veel informatie over zich heen. Ze zullen alleen dat lezen waar zij echt behoefte aan hebben: het principe van inbound marketing. Zij zoeken en wij zorgen dat ze kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn. Tijdens strategische sessie met de dokters definiëren we je doelgroepen, zodat je daarna begrijpt met wie je in gesprek gaat.

Dit traject omvat:

  • Vastleggen van 6 belangrijkste doelgroepen
  • Maken van content persona's
  • Basic research naar zoekwoorden
  • Welke problemen hebben je doelgroepen en welke oplossingen heb jij
  • Welke content zoeken zij (in elke fase van hun aankoopproces)

Wanneer ook dit deel van je online positionering is vastgelegd is het tijd om aan je contentstrategie en planning te gaan werken. Nog niet overtuigd dat dit het beste plan van aanpak is? Bel ons dan even, we leggen het je graag uit.

Gisteren nog aan de slag!